Strand Larsen fikk trøst etter VM-bom: –⁠ Beklager til hele Norge

Crystal Palace-spissen fikk trøsteklemmer av Haaland, Ødegaard og Nusa etter straffemissen i VM-debuten. Støtte fikk han også av sin franske lagkamerat.

Jeg tror nok det er jeg som er mest skuffet av alle, sier Jørgen Strand Larsen til VG etter kampen.

Norge lå under 1–3 mot Frankrike da Oscar Bobb – etter en fantastisk bevegelse og finte – ble felt av Theo Hernández tidlig i andre omgang.

Straffe til Norge.

Strand Larsen tok ansvaret fra ellevemeteren, men forsøket på å lure keeper Mike Maignan endte med et svakt skudd som keeperen enkelt plukket opp.

– Straffesparket var terningkast 1, beskrev Joacim Jonsson i VGs studio.

Som Lionel Messi mot Østerrike. Strand Larsen stoppet opp i tilløpet og leverte et svakt skudd.

– Det er skuffende. Det er bare å legge seg flat og beklage til alle som ser på. Jeg er skuffet og beklager til hele Norge, sier Strand Larsen til NRK.

Alle på det laget der som har hatt baller til å ta straffe, har bommet på straffer i løpet av livene sine. Det har jeg gjort også, og det er bare å komme seg på beina igjen, sier han til VG.

Spissen angrer på hvordan han gikk frem i situasjonen.

– Man har lyst til å score mål som spiss, jeg har bommet og scoret på straffer før, jeg vet hvordan det gjøres. Jeg skulle heller ønske at jeg blåste ballen opp i nettaket og ga litt mer f…, sier han til NRK.

Det er surt, og man skulle ønske det var annerledes, men samtidig så er det bare å gønne på videre.

Jørgen Strand Larsen spilte ikke et sekund mot Senegal og Irak. Han fikk etter Senegal-seieren beskjed om at han ikke bare skulle starte mot Frankrike, men også få ansvaret for et eventuelt straffespark.

Han har forberedt seg sammen med støtteapparatet, men leverte likevel et skudd i «keeperhøyde» omtrent en meter innenfor den høyre stolpen til Frankrike-målvakten.